Tekstgrootte
De stichting CPOB is een onderwijsorganisatie met 15 basisscholen en 1 speciale basisschool in de gemeenten Buren (Maurik, Ravenswaaij), Culemborg, West Betuwe (Geldermalsen, Neerijnen, Haaften, Hellouw en Tuil), Tiel en Zaltbommel.
De dagelijkse leiding van CPOB is in handen gelegd van een bestuurder. De Raad van Toezicht (RvT) houdt toezicht op het beleid van het bestuur en treedt op als werkgever van de bestuurder. Het bestuur opereert binnen de kaders die door de RvT zijn vastgesteld. U kunt hierover meer lezen in ons Handboek Governance.
Om aan te sluiten bij hetgeen voor ouders van belang is heeft de RvT jaarlijks overleg met de Oudersenaat, die op hoofdlijnen en strategisch gesprekspartner is van de RvT. De Oudersenaat is samengesteld uit ouders van de diverse CPOB-scholen.
Het bestuur wordt ondersteund door een Algemeen Directeur, een Stafmedewerker Personeel en Organisatie, een Controller, een Medewerker Financiële Administratie, een Stafmedewerker Onderhoud Gebouwen en Terreinen, twee Stafmedewerkers Onderwijs & Kwaliteit, een Medewerker ICT, een Administratief Medewerker en een Medewerker P&O. Personeel en ouders zijn bij de totstandkoming van beleid betrokken via de medezeggenschapsraden (op schoolniveau) en via de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (op stichtingsniveau).